Zarządzenie nr 83/2019
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrza Łochowa |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej |
Status | obowiązujące |
z dnia 12 listopada 2019 roku
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej
Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351 ze zm.) oraz Zarządzenia Burmistrza Łochowa Nr 99/2016 z dnia 30 grudnia 2016 roku - załącznik nr 8 instrukcja w sprawie inwentaryzacji aktywów i pasywów (metodami spisu z natury, uzgodnienia stanów oraz weryfikacji), zarządzam co następuje:
§ 1.
- Przeprowadzić inwentaryzację aktywów i pasywów własnych i obcych znajdujących się na terenie strzeżonym i niestrzeżonym według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.
- Za prawidłowe przeprowadzenie inwentaryzacji poszczególnych aktywów i pasywów odpowiedzialność ponoszą osoby wskazane w Załączniku do niniejszego Zarządzenia.
- Inwentaryzację składników aktywów i pasywów należy przeprowadzić według harmonogramu inwentaryzacji, stanowiącego załącznik do niniejszego Zarządzenia.
- Zakres obowiązków komisji inwentaryzacyjnej określi Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 2.
Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji składników majątkowych stanowiących własność Gminy w:
-
Urzędzie Miejskim w Łochowie, w tym wyposażenia przekazanego przez Urząd Wojewódzki,
-
Świetlicach wiejskich i terapeutycznych,
-
Jednostkach OSP gminy Łochów,
-
Budynkach mieszkalnych stanowiących mienie komunalne,
-
Komisariacie Policji w Łochowie,
-
OSP – Pogorzelec, Ostrówek, Gwizdały, Łochów - wyposażenie przekazane przez Nadleśnictwo Łochów,
-
Jednostkach oświatowych,
-
Samorządowym Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Łochowie (namioty handlowe),
-
Świetlicach opiekuńczo-wychowawczych przy Parafiach,
-
Instytucjach kultury - podpisy elektroniczne.
§ 3.
§ 4.
Termin rozpoczęcia inwentaryzacji 18 listopada 2019 roku, a termin zakończenia 15 stycznia 2020 r.
§ 5.
-
Do przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej wyznaczam zespół spisowy w składzie:
- Jednocześnie ww. komisja będzie sprawowała funkcję komisji inwentaryzacyjnej przez okres roku (do czasu powołania nowego składu komisji inwentaryzacyjnej).
- Arkusze spisowe Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej pobierze z Referatu finansowo-budżetowego od pracownika prowadzącego ewidencję druków ścisłego zarachowania.
§ 6.
§ 7.
Powołana w § 5 Komisja Inwentaryzacyjna przeprowadzi również czynności związane ze spisaniem na oddzielnych arkuszach, zniszczonych i zużytych składników majątkowych przeznaczonych do likwidacji i przekaże dane Komisji Likwidacyjnej.
§ 8.
- Po zakończeniu inwentaryzacji i przeprowadzeniu weryfikacji Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej sporządzi sprawozdanie z przebiegu spisu z natury oraz protokół zakończony wnioskami w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych, a po uzyskaniu opinii Zastępcy Skarbnika przedłoży je do zatwierdzenia.
- Zatwierdzone wyniki inwentaryzacji podlegają ujęciu w księgach roku obrotowego.
§ 9.
§ 10.
Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi i Zastępcy Skarbnika.
§ 11.
Burmistrz Łochowa
Robert Mirosław Gołaszewski