W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Łochowie

ul. Aleja Pokoju 75, 07-130 Łochów
tel. (25) 64 37 800
fax. (25) 64 37 880
fax. (25) 64 37 883

e-mail: kancelaria@gminalochow.pl
www: gminalochow.pl
Kod gminy TERYT: 1433053
Kod miasta TERYT: 1433054
Kod obszaru wiejskiego gminy TERYT: 1433055
Adres e-PUAP: /khdf6q646t/SkrytkaESP
Inspektor Ochrony Danych - Marek Cendrowski
e-mail: iod@gminalochow.pl
Klauzula informacyjna RODO

Zarządzenie nr 83/2019

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Burmistrza Łochowa
z dnia
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej
Status obowiązujące
Zarządzenie Nr 83/2019
Burmistrza Łochowa

z dnia 12 listopada 2019 roku

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej

Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351 ze zm.) oraz Zarządzenia Burmistrza Łochowa Nr 99/2016 z dnia 30 grudnia 2016 roku - załącznik nr 8 instrukcja w sprawie inwentaryzacji aktywów i pasywów (metodami spisu z natury, uzgodnienia stanów oraz weryfikacji),  zarządzam co następuje:

                                            

§ 1.

  1. Przeprowadzić inwentaryzację aktywów i pasywów własnych i obcych znajdujących się na terenie strzeżonym i niestrzeżonym według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.
  2. Za prawidłowe przeprowadzenie inwentaryzacji poszczególnych aktywów i pasywów odpowiedzialność ponoszą osoby wskazane w Załączniku do niniejszego Zarządzenia.
  3. Inwentaryzację składników aktywów i pasywów należy przeprowadzić według harmonogramu inwentaryzacji, stanowiącego załącznik do niniejszego Zarządzenia.
  4. Zakres obowiązków komisji inwentaryzacyjnej określi Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.

§ 2.

Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji składników majątkowych  stanowiących własność Gminy w:

  1. Urzędzie Miejskim w Łochowie, w tym wyposażenia przekazanego przez Urząd Wojewódzki,
  2. Świetlicach wiejskich i terapeutycznych,
  3. Jednostkach OSP gminy Łochów,
  4. Budynkach mieszkalnych stanowiących mienie komunalne,
  5. Komisariacie Policji w Łochowie,
  6. OSP – Pogorzelec, Ostrówek, Gwizdały, Łochów - wyposażenie przekazane przez Nadleśnictwo Łochów,
  7. Jednostkach oświatowych,
  8. Samorządowym Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Łochowie (namioty handlowe),
  9. Świetlicach opiekuńczo-wychowawczych przy Parafiach,
  10. Instytucjach  kultury - podpisy elektroniczne.
 

§ 3.

Należy przeprowadzić inwentaryzację:
1) w drodze spisu z natury:
a) środki pieniężne w kasie,
b) druki ścisłego zarachowania,
c) składniki majątkowe ujęte w ewidencji ilościowej,
d) środki trwałe dzierżawione- obce oraz postawione w stan likwidacji, a fizycznie nie zlikwidowane,
e) materiały (węgiel, miał węglowy, eko-groszek, paliwa płynne, oleje napędowe, olej opałowy, gaz, itp.).
2) w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów:
a) należności, z wyjątkiem: należności spornych i wątpliwych, publicznoprawnych, należności od pracowników oraz osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych, należności w przypadku których nie otrzymamy zwrotu potwierdzonego salda,
b) środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych w tym środki pieniężne na lokatach, stanowiące zabezpieczenie należytego wykonania umów oraz  kredyty bankowe i  pożyczki.
3) w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach:
a) środki trwałe w budowie,
b) grunty,
c) środki trwałe,
d) pozostałe środki trwałe,
e) umorzenia środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
f) wartości niematerialne i prawne,
g) należności i zobowiązania publicznoprawne i sporne,
h) należności i zobowiązania wobec pracowników,
i) należności w przypadku których nie otrzymamy zwrotu potwierdzonego salda.
 

 

§ 4.

Termin rozpoczęcia inwentaryzacji 18 listopada 2019 roku, a termin zakończenia 15 stycznia 2020 r.

 

§ 5.

  1. Do przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej wyznaczam zespół spisowy w składzie:
1) Barbara Krysik - Przewodniczący Komisji,
2) Katarzyna Śladewska - Z-ca  Przewodniczącego,
3) Karolina Fedorczyk - członek Komisji,
4) Monika Bodzon – członek Komisji.
 
  1. Jednocześnie ww. komisja będzie sprawowała funkcję komisji inwentaryzacyjnej przez okres roku (do czasu powołania nowego składu komisji inwentaryzacyjnej).
  2. Arkusze spisowe Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej pobierze z Referatu finansowo-budżetowego od pracownika prowadzącego ewidencję druków ścisłego zarachowania.
 

 

§ 6.

Zespół spisowy zobowiązuje się do;
1) Zebrania oświadczeń wstępnych i końcowych osób odpowiedzialnych materialnie za powierzone mienie,
2) Rzetelnego, dokładnego, zgodnego ze stanem faktycznym spisania wszystkich składników majątkowych, (w tym obcych otrzymanych w użytkowanie),
3) Terminowego przeprowadzenia spisu z natury,
4) Oceny stanu jakości składników majątkowych objętych spisem,
5) Wyjaśnienie ewentualnych powstałych różnic i przedstawienie wniosków, co do sposobu ich rozliczenia.

§ 7.

Powołana w § 5 Komisja Inwentaryzacyjna przeprowadzi również czynności związane ze spisaniem na oddzielnych arkuszach, zniszczonych i zużytych składników majątkowych przeznaczonych do likwidacji i przekaże dane  Komisji Likwidacyjnej.

 

§ 8.

  1. Po zakończeniu inwentaryzacji i przeprowadzeniu weryfikacji Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej  sporządzi  sprawozdanie  z przebiegu spisu z natury oraz  protokół zakończony wnioskami w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych, a po uzyskaniu opinii Zastępcy Skarbnika przedłoży je do zatwierdzenia.
  2. Zatwierdzone wyniki inwentaryzacji podlegają ujęciu w księgach roku obrotowego.

 

 

§ 9.

Do zadań Referatu finansowo- budżetowego należy:
1) Sprawdzenie, po zakończeniu spisu z natury, arkuszy spisu z natury środków trwałych. pozostałych środków trwałych, materiałów przez uprawnionego pracownika księgowości,
2) Wycena spisanych składników tj. materiałów (węgiel, miał węglowy, eko-groszek, paliwa płynne, oleje napędowe, olej opałowy, gaz),
3) Ustalenie ewentualnych różnic pomiędzy wartością (ilością) spisanych środków trwałych, pozostałych środków trwałych na dzień 31 grudnia 2019 r. a ich wartością księgową.

 

 

§ 10.

 Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi i Zastępcy Skarbnika.

 

§ 11.

Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.
 

Burmistrz Łochowa

Robert Mirosław Gołaszewski

 

Załączniki

Powiadom znajomego