ZARZĄDZENIE NR 44/2020
BURMISTRZA ŁOCHOWA


z dnia 1 czerwca 2020 r.


w sprawie powierzenia prowadzenia spraw Gminy Łochów Zastępcy Burmistrza Łochowa


Na podstawie art. 33 ust. 4 i art. 39 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2020 r., poz. 713) zarządzam, co następuje:


§ 1.


Pani Małgorzacie Łotarskiej Zastępcy Burmistrza Łochowa powierzam prowadzenie spraw Gminy w zakresie:


1. zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz urzędzie stanu cywilnego;
2. poświadczania wiarygodności podpisów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
3. poświadczenia za zgodność z oryginałem dokumentów dla potrzeb realizacji czynności urzędowych Urzędu Miejskiego w Łochowie;
4. podpisywania urzędowo poświadczonych dokumentów na wezwanie sądu i prokuratury oraz ich poświadczenie za zgodność z oryginałem;

5. finansów publicznych w tym do:

a. składania oświadczeń woli w zakresie czynności cywilnoprawnych i publicznoprawnych,
b. dysponowania majątkiem gminy poprzez składanie oświadczeń woli,
c. zaciągania kredytów i pożyczek przy kontrasygnacie Skarbnika,
d. wydawania zarządzeń Burmistrza w sprawach dotyczących budżetu gminy,
e. podpisywania dokumentów dotyczących realizacji inwestycji,
f. podpisywania sprawozdawczości związanej z działalnością gminy i urzędu,
g. podpisywania i akceptowania dokumentacji dotyczącej wynagrodzeń i płac,


6. realizacji zadań wynikających z ordynacji podatkowej w szczególności:

a. wydawania decyzji w sprawach zobowiązań podatkowych w tym wymiaru podatku,
b. umarzania należności podatkowych,
c. rozkładania należności podatkowych na raty,
d. odraczania terminów płatności,
e. podpisywania tytułów wykonawczych do egzekucji w sprawach podatkowych i innych należności dla gminy,
f. reprezentowania Gminy w sprawach dotyczących Ordynacji podatkowej oraz Ustawy o podatku od towarów i usług między innymi: podpisywania deklaracji VAT-7, wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej oraz uzupełnienia braków formalnych wniosku”.


7. działalności gospodarczej i przeciwdziałania alkoholizmowi:


a. poświadczanie danych ze zbioru ewidencji działalności gospodarczej,
b. udzielanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
c. udzielanie i odmowa wydania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,


8. rolnictwa, lasów, gospodarki wodnej, ochrony i kształtowania środowiska w tym:


a. zatwierdzanie ugody właścicieli gruntów o zmianie stosunków wodnych i rozstrzyganie sporów,
b. w ramach gospodarki gruntami podpisywanie umów i porozumień z jednostkami reprezentującymi Skarb Państwa,
c. wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i zakrzewień,
d. w zakresie zadań gminy związanych z gospodarką leśną w tym urządzanie lasów,
e. dotyczących gospodarki nieruchomościami gminnymi,


9. geodezji i kartografii z zakresu realizacji zadań własnych gminy;

10. budownictwa - w zakresie realizacji zadań własnych gminy;

11. inwestycji:

a. przygotowywanie projektów programów i planów inwestycji komunalnych,
b. organizowanie procesu inwestycyjnego i nadzór nad jego realizacją,
c. współdziałanie z pionem Skarbnika Gminy Łochów przy rozliczaniu finansowym zadań inwestycyjnych,
d. pozyskiwanie źródeł zewnętrznych finansowania inwestycji gminnych w tym środków z UE i partnerstwa publiczno - prywatnego,
e. nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem obiektów gminnych,

12. prowadzenia i nadzorowania spraw z zakresu zadań wynikających z ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym, w tym wydawanie decyzji i podpisywanie pism;

13. realizacja zadań, wynikających z ustawy o drogach publicznych i przepisów wykonawczych dotyczących zadań własnych gminy;

14. spraw społeczno - administracyjnych, w tym:

a. wydawanie decyzji i podpisywanie pism, dotyczących imprez masowych,
b. wydawanie decyzji na prowadzenie zbiórek publicznych na terenie Gminy Łochów,

15. realizacji i wykonywania czynności administracyjnych, dotyczących stowarzyszeń i fundacji;
16. wydawanie decyzji administracyjnych i nadzorowanie spraw z zakresu:

a. powszechnego obowiązku obrony, zadań kryzysowych, obrony cywilnej, ochrony przeciwpożarowej,
b. publikacji aktów prawa miejscowego,
c. z zakresu ustawy o systemie oświaty i Karty Nauczyciela,
d. z zakresu spraw dotyczących wyborów i referendum,

17. nadzorowania spraw z zakresu stosunków pracy pracowników samorządowych oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych za wyjątkiem nawiązywania i rozwiązywania stosunków pracy;
18. zamówień publicznych:

a. do podpisywania dokumentów z zakresu zamówień publicznych i korespondencji z Wykonawcami,
b. zawierania umów o zamówienia publiczne.


§ 2.

Upoważnia się Zastępcę Burmistrza, w czasie nieobecności Burmistrza Łochowa, do realizacji zadań należących do kompetencji Burmistrza, związanych z funkcjonowaniem Gminy Łochów w tym Urzędu Miejskiego w Łochowie.


§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Burmistrz Łochowa


Robert Mirosław Gołaszewski