ZARZĄDZENIE NR 93/2020
BURMISTRZA ŁOCHOWA

z dnia 30 września 2020 r.

w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 36/2020 Burmistrza Łochowa z dnia 28 kwietnia 2020r. w sprawie wprowadzenia i stosowania procedury wewnętrznej w zakresie przeciwdziałania niewywiązywaniu się z obowiązku przekazywania informacji o schematach podatkowych (MDR) w Urzędzie Miejskim w Łochowie oraz w jednostkach organizacyjnych Gminy Łochów

Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 ze zm.), w związku z art. 86a – 86o ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa oraz niektórych ustaw (Dz.U. z 2020, poz. 1325) zarządzam, co następuje:

§ 1.

W Zarządzeniu Nr 36/2020 z dnia 28 kwietnia 2020 r. w sprawie wprowadzenia i stosowania procedury wewnętrznej w zakresie przeciwdziałania niewywiązywaniu się z obowiązku przekazywania informacji o schematach podatkowych (MDR) w Urzędzie Miejskim w Łochowie oraz w jednostkach organizacyjnych Gminy Łochów wprowadza się następujące zmiany:

1. W Załączniku Nr 2 do Zarządzenia Nr 36/2020 Burmistrza Łochowa z dnia 28 kwietnia 2020 r. Procedura wewnętrzna w zakresie przeciwdziałania niewywiązywaniu się z obowiązku przekazywania informacji o schematach podatkowych, wprowadza się następujące zmiany:

1) W § 1 po ust. 4 dodaje się ust. 5 i ust. 6 w brzmieniu:
a) ust. 5. otrzymuje brzmienie:
„5. Procedura nie obejmuje samorządowego zakładu budżetowego niemającego osobowości prawnej, w zakresie rozliczeń podatku dochodowego od osób prawnych - które to zasady ww. jednostka organizacyjna jako płatnik podatku dochodowego powinna opracować we własnym zakresie.

Samorządowe zakłady budżetowe prowadzące działalność gospodarczą są podatnikami CIT i są zobowiązane rozliczać podatek od uzyskanego w danym roku dochodu”.,

b) ust. 6. otrzymuje brzmienie:

„6. Bieżący nadzór nad wypełnianiem przez zespół MDR obowiązków wynikających z Procedury sprawuje Burmistrz/z-ca Burmistrza.”;
2) W § 8 ulega zmianie ust. 6 i po ust.6 dodaje się ust. 7 w brzmieniu:
a) ust. 6. otrzymuje brzmienie:

„6. Obowiązek przechowywania dokumentów i informacji wymienionych w ust. 1 spoczywa na Gminie Łochów przez okres co najmniej 5 lat, licząc od pierwszego dnia roku następującego po roku, w którym odpowiednio dokonano ostatniego zapisu lub w którym schemat został zarejestrowany.”,
b) Dodaje się ust. 7. otrzymuje brzmienie:

„7. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Procedurą mają zastosowanie przepisy prawa stanowiące podstawę prawną dla wydania Procedury, o których mowa w § 1 niniejszej Procedury.”.
3. Załącznik Nr 10 do Procedury MDR Lista członków zespołu MDR ulega zmianie w brzmieniu
stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.
 

§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz Łochowa

Robert Mirosław Gołaszewski