ZARZĄDZENIE NR 116/2020
BURMISTRZA ŁOCHOWA

z dnia 20 listopada 2020 r.

w sprawie w sprawie przeprowadzenia pełnej inwentaryzacji okresowej wszystkich składników aktywów i pasywów

Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 351 ze zm.) oraz Zarządzenia Burmistrza Łochowa Nr 96/2019 z dnia 31 grudnia 2019 roku - załącznik nr 8 instrukcja w sprawie inwentaryzacji aktywów i pasywów (metodami spisu z natury, uzgodnienia stanów oraz weryfikacji), zarządzam co następuje:

§ 1.

1. Przeprowadzić inwentaryzację aktywów i pasywów własnych i obcych znajdujących się na terenie strzeżonym i niestrzeżonym według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.
2. Za prawidłowe przeprowadzenie inwentaryzacji poszczególnych aktywów i pasywów odpowiedzialność ponoszą osoby wskazane w Załączniku do niniejszego Zarządzenia.
3. Inwentaryzację składników aktywów i pasywów należy przeprowadzić według harmonogramu inwentaryzacji, stanowiącego załącznik do niniejszego Zarządzenia.
4. Zakres obowiązków komisji inwentaryzacyjnej określi Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.


§ 2.

Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji składników majątkowych stanowiących własność Urzędu Miejskiego w Łochowie będących w:
1) Urzędzie Miejskim w Łochowie (użyczonych osobom fizycznym oraz wyposażenia przekazanego przez Urząd Wojewódzki),
2) Świetlicach wiejskich i opiekuńczo - wychowawczych,
3) Jednostkach OSP gminy Łochów,
4) Budynkach mieszkalnych stanowiących mienie komunalne,
5) OSP - Ostrówek, Pogorzelec, Gwizdały oraz Łochów - wyposażenie przekazane przez Nadleśnictwo Łochów,
6) Jednostkach oświatowych,
7) Samorządowym Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Łochowie (cegła klinkierowa),
8) Świetlicach opiekuńczo-wychowawczych przy Parafiach,
9) Ośrodek Wypoczynkowy Julin,
10) Miejskim i Gminnym Ośrodku Kultury,
11) Bibliotece Publicznej w Łochowie,
12) Komisariacie Policji w Łochowie.

§ 3.

Należy przeprowadzić inwentaryzację:

1) w drodze spisu z natury:
a) środki trwałe z wyjątkiem tych do których dostęp jest utrudniony,
b) dobra kultury,
c) pozostałe środki trwałe (wyposażenie)
d) gotówki w kasie
e) druki ścisłego zarachowania,
c) składniki majątkowe ujęte w ewidencji ilościowej,
f) środki trwałe dzierżawione obce oraz pozostawione w stan likwidacji, a fizycznie nie zlikwidowane,
g) materiały (węgiel, miał, eko-groszek, paliwa płynne, oleje napędowe, oleju opałowy).

2) w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów:
a) należności, z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych, publicznoprawnych, należności od pracowników oraz osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
b) środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych w tym środki pieniężne na lokatach, stanowiące zabezpieczenie należytego wykonania umów oraz kredyty bankowe i  pożyczki).

3) w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach:
a) środki trwałe w budowie,
b) grunty,
c) środki trwałe do których dostęp jest utrudniony,
d) umorzenia środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych
i prawnych,
e) wartości niematerialne i prawne,
f) należności i zobowiązania publicznoprawne i sporne,
g) należności i zobowiązania wobec pracowników.

§ 4.

1. Termin rozpoczęcia inwentaryzacji metodą spisu z natury oraz potwierdzenia sald ustala się na dzień 24 listopada 2020 roku, a termin zakończenia na dzień 14 stycznia 2021 r.
2. Inwentaryzacja w drodze weryfikacji sald w terminie wskazanym w załączniku do Zarządzenia.

§ 5.

1. Do przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej wyznaczam zespół spisowy w składzie:

1) Barbara Krysik - Przewodnicząca Komisji,
2) Karolina Fedorczyk - Z-ca Przewodniczącej,
3) Monika Bodzon - członek Komisji,
4) Katarzyna Śladewska - członek Komisji.

2. Jednocześnie ww. komisja będzie sprawowała funkcję komisji inwentaryzacyjnej przez okres roku do czasu wydania nowego Zarządzenia.
3. Spis z natury zostanie przeprowadzony przy pomocy systemu informatycznego oraz metodą tradycyjną (papierową) na uniwersalnych drukach spisu z natury.
4. Arkusze spisowe Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej pobierze z Referatu Finansowo- Budżetowego od pracownika prowadzącego ewidencję druków ścisłego zarachowania.

§ 6.

Zespół spisowy zobowiązuje się do;

1) Zebrania oświadczeń wstępnych i końcowych osób odpowiedzialnych materialnie za powierzone mienie,
2) Rzetelnego, dokładnego, zgodnego ze stanem faktycznym spisania wszystkich składników majątkowych, (w tym obcych otrzymanych w użyczenie),
3) Terminowego przeprowadzenia spisu z natury,
4) Oceny stanu jakości składników majątkowych objętych spisem,
5) Wyjaśnienia ewentualnych powstałych różnic i przedstawienie wniosków, co do sposobu ich rozliczenia.

§ 7.

Powołana w §5 Komisja Inwentaryzacyjna przeprowadzi czynności związane ze spisaniem na oddzielnych arkuszach:
1) środki trwałe,
2) pozostałe środki trwałe,
3) składniki majątkowe ujęte w ewidencji ilościowej,
4) zniszczone i zużyte składniki majątkowe przeznaczone do likwidacji i przekaże danych do Komisji Likwidacyjnej.

§ 8.

1. Po zakończeniu inwentaryzacji i przeprowadzeniu weryfikacji Przewodnicząca Komisji Inwentaryzacyjnej sporządzi sprawozdanie z przebiegu spisu z natury oraz protokół zakończony wnioskami w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych, a  po uzyskaniu opinii Skarbnika przedłoży je do zatwierdzenia.
2. Zatwierdzone wyniki inwentaryzacji podlegają ujęciu w księgach roku obrotowego.

§ 9.

Do zadań Referatu finansowo - budżetowego należy:

1) Sprawdzenie, po zakończeniu spisu z natury, arkuszy spisu z natury środków trwałych, pozostałych środków trwałych, materiałów przez uprawnionego pracownika księgowości,
2) Wycena spisanych składników tj. materiałów(węgiel, miał, eko-groszek, paliwa płynne, oleje napędowe, olej opałowy itp).
3) Ustalenie ewentualnych różnic pomiędzy wartością (ilością) spisanych środków trwałych, pozostałych środków trwałych na dzień 31 grudnia 2020 r. a ich wartością księgową.

§ 10.

Wykonanie Zarządzenia powierzam Zastępcy Burmistrza i Zastępcy Skarbnika Gminy.

§ 11.

Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.


Burmistrz Łochowa
 
Robert Mirosław Gołaszewski