W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Łochowie

ul. Aleja Pokoju 75, 07-130 Łochów
tel. (25) 64 37 800
fax. (25) 64 37 880
fax. (25) 64 37 883

e-mail: kancelaria@gminalochow.pl
www: gminalochow.pl
Kod gminy TERYT: 1433053
Kod miasta TERYT: 1433054
Kod obszaru wiejskiego gminy TERYT: 1433055
Adres e-PUAP: /khdf6q646t/SkrytkaESP
Inspektor Ochrony Danych - Marek Cendrowski
e-mail: iod@gminalochow.pl
Klauzula informacyjna RODO

Zarządzenie nr 59/2020

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Burmistrza Łochowa
z dnia
w sprawie cen i opłat oraz zasad korzystania z targowiska miejskiego i placu przeznaczonego do handlu
Status obowiązujące
ZARZĄDZENIE NR 59/2020
BURMISTRZA ŁOCHOWA

z dnia 1 lipca 2020 r.

w sprawie cen i opłat oraz zasad korzystania z targowiska miejskiego i placu przeznaczonego do handlu

Na podstawie art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713) oraz art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 712 ze zm.), w związku z § 2. ust. 1 Regulaminu targowiska miejskiego oraz placu wyznaczonego do prowadzenia handlu obwoźnego na terenie gminy Łochów stanowiącego załącznik do Uchwały Nr XXIV/172/2020 Rady Miejskiej w Łochowie z dnia 17 czerwca 2020 r. w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska miejskiego oraz placu wyznaczonego do prowadzenia handlu obwoźnego na terenie gminy Łochów i § 1. Uchwały Nr XXIV/175/2020 Rady Miejskiej w Łochowie z dnia 17 czerwca 2020 r. w sprawie powierzenia uprawnień Burmistrzowi Łochowa i zarządzam, co następuje:

§ 1.

1. Zarządcą targowiska miejskiego „Mój Rynek”, zwanego dalej „targowiskiem”, położonego przy ul. Leśnej w Łochowie i placu wyznaczonego do prowadzenia handlu obwoźnego, zwanego dalej „placem”, położonego przy ul. Sikorskiego w Łochowie jest Samorządowy Zakład Gospodarki Komunalnej w Łochowie (SZGK) z siedzibą przy ul. Myśliwskiej 4, reprezentowany przez Dyrektora.
2. Dyrektor Samorządowego Zakładu Gospodarki Komunalnej ma prawo powierzyć wykonywanie czynności Zarządcy innym osobom.
3. Osoby wykonujące czynności Zarządcy zobowiązane są posiadać identyfikator, na którym umieszcza się imię i nazwisko osoby oraz pieczęć i podpis Dyrektora SZGK.
4. Zarządca i jego przedstawiciele sprawują kontrolę nad przestrzeganiem regulaminu targowiska oraz placu i w tym zakresie są uprawnieni do wydawania poleceń handlującym oraz osobom przebywającym na terenie targowiska oraz placu.
5. Przy kontrolowaniu przestrzegania postanowień regulaminu i ich egzekwowaniu Zarządca i jego przedstawiciele mają prawo korzystać z pomocy Policji oraz innych organów, jak również służb porządkowych działających na ich zlecenie.
6. Zarządca i Właściciel nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za:
1) szkody powstałe w wyniku kradzieży, zniszczenia lub uszkodzenia pojazdu użytkownika powstałe na terenie targowiska, placu oraz wewnętrznego parkingu z winy użytkownika pojazdu, osób trzecich, w tym innych właścicieli pojazdów, zwierząt, bądź działania siły wyższej;
2) rzeczy pozostawione w pojeździe użytkownika lub stanowiące wyposażenie pojazdu użytkownika;
3) rzeczy pozostawione lub zgubione na targowisku lub placu
7. Poprzez pozostawienie pojazdu na parkingu użytkownik pojazdu nie zawiera z Zarządcą ani Właścicielem umowy przechowania pojazdu ani żadnej innej umowy, która zobowiązywała by Zarządcę lub Właściciela do sprawowania pieczy nad pojazdem użytkownika.

§ 2.
1. Na targowisku oraz placu obowiązują następujące stawki opłat za usługi dodatkowe:
1) za rezerwację stałego stanowiska handlowego niezadaszonego na targowisku:
a) o powierzchni do 12 m2 włącznie: 20,00 zł za miesiąc;
b) o powierzchni powyżej 12 do 19 m2 włącznie: 30,00 zł za miesiąc;
c) o powierzchni powyżej 19 do 30 m2 włącznie: 35,00 zł za miesiąc;
d) o powierzchni powyżej 30 do 40 m2 włącznie: 40,00 zł za miesiąc;
e) o powierzchni powyżej 40 m2: 50 zł plus 2 zł za każdy metr kwadratowy powyżej 40 m2 za miesiąc,
2) za rezerwację stałego stanowiska handlowego zadaszonego na targowisku:
a) o powierzchni do 25 m2 włącznie: 35,00 zł za miesiąc;
b) o powierzchni powyżej 25 do 35 m2 włącznie: 40,00 zł za miesiąc;
c) o powierzchni powyżej 35 do 40 m2 włącznie: 45,00 zł za miesiąc;
d) o powierzchni powyżej 40 m2: 50 zł plus 3 zł za każdy metr kwadratowy powyżej 40 m2 za miesiąc,
3) za rezerwację stałego stanowiska handlowego na placu:
a) o powierzchni do 9 m2 włącznie: 20,00 zł za miesiąc;
b) o powierzchni powyżej 9 do 16 m2 włącznie: 30,00 zł za miesiąc;
c) o powierzchni powyżej 16 m2: 35 zł plus 1,5 zł za każdy metr kwadratowy powyżej 16 m2 za miesiąc,
4) za jednorazowe korzystanie z toalety publicznej: 1 zł od osoby,
5) za korzystanie z punktów poboru energii elektrycznej: 5 zł za punkt dziennie,
6) za korzystanie z punktu poboru wody: 3 zł za punkt dziennie,
7) za parkowanie pojazdu na terenie parkingu wewnętrznego targowiska miejskiego:
a) w dniu, w którym odbywa się handel na targowisku: 2 zł za każdą rozpoczętą godzinę powyżej 3 godzin,
b) w pozostałe dni 1,50 zł za każdą rozpoczętą godzinę.
2. Za uprzątnięcie stanowiska handlowego zastępczo za sprzedawcę: 200 zł za roboczogodzinę plus opłata za wywóz odpadów według stawek opłat za wywóz odpadów komunalnych obowiązujących na terenie gminy Łochów dla podmiotów gospodarczych.
3. W przypadku stanowisk handlowych, na których istnieją ograniczenia powierzchni w postaci drzew lub słupów energetycznych do wyznaczenia opłaty, o której mowa w ust.1 od powierzchni stanowiska odlicza się powierzchnię uniemożliwiająca prowadzenie sprzedaży.
4. Dla stanowisk, na których linia ekspozycji produktów przekracza 6 metrów opłatę, o której mowa w ust. 1 zwiększa się o 1 zł za każdy metr.

§ 3.
1. Rezerwacja stanowiska handlowego następuje na podstawie umowy zawartej z Dyrektorem Samorządowego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Łochowie.
2. Umowa, o której mowa w ust. 1 zawiera w szczególności:
1) oznaczenie stron umowy oraz numerów stanowisk,
2) stawki opłaty rezerwacyjnej oraz okresy płatności,
3) warunki korzystania z rezerwacji,
4) okres obowiązywania umowy,
5) warunki odstąpienia od umowy i jej wypowiedzenia,
3. Zawarcie umowy może nastąpić po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku zainteresowanego złożonego w siedzibie Samorządowego Zakładu Gospodarki Komunalnej przy ul. Myśliwskiej 4, którego wzór określa załącznik do niniejszego zarządzenia, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. Rozpatrzenie wniosku o rezerwację stanowiska handlowego następuje na podstawie zasad i kryteriów określonych w § 4.
5. Kolejną umowę o rezerwację stanowiska handlowego można zawrzeć ze sprzedawcą bez wniosku, o którym mowa w ust. 3, w przypadku braku innych wniosków o rezerwację stanowiska, na które umowa ma obowiązywać.

§ 4.

1. Ustala się następujące zasady rozpatrywania wniosków o rezerwację stanowisk handlowych:
1) zasada konkurencyjności – oznacza przeciwdziałanie przyznawania zbyt dużej ilości rezerwacji stanowisk jednemu sprzedawcy;
2) zasada lokalności – oznacza preferencję dla sprzedawców posiadających siedzibę na terenie gminy Łochów;
3) zasada równości praw – oznacza równe traktowanie w zakresie praw i obowiązków sprzedawców;
4) zasada odpowiedzialności – oznacza ponoszenie konsekwencji za nieprzestrzeganie zasad określonych w przepisach dotyczących funkcjonowania targowiska i placu;
5) zasada poufności – oznacza zachowanie tajemnicy w zakresie zawartych umów o rezerwację.
2. W przypadku złożenia wniosków o rezerwację tego samego stanowiska handlowego przez więcej niż jednego sprzedawcę, ich rozpatrywanie odbywa się według następujących kryteriów:
1) posiadanie aktualnej rezerwacji na Targowisku przez okres:
a) od 1 roku do 2 lat : 2 pkt;
b) od 2 do 5 lat: 3 pkt;
c) powyżej 5 lat: 5 pkt,
2) posiadanie siedziby na terenie Gminy Łochów: 2 pkt,
3) wnioskowany okres rezerwacji miejsca:
a) 6 miesięcy: 2 pkt;
b) 9 miesięcy: 3 pkt;
c) 12 miesięcy: 6 pkt,
4) deklarowany okres płatności faktury za rezerwację miejsca handlowego:
a) 3 miesiące: 1 pkt;
b) 6 miesięcy: 2 pkt;
c) 12 miesięcy: 4 pkt.
3. W przypadku równej ilości punktów o przyznaniu rezerwacji decydują w kolejności następujące kryteria:
1) posiadanie siedziby na terenie Gminy Łochów,
2) długość okresu wcześniejszej rezerwacji,
3) brak uwag Zarządcy w zakresie przestrzegania regulaminu targowiska i placu,
4) losowanie.
6. Dyrektor Samorządowego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Łochowie w celu rozpatrzenia wniosku o rezerwację stanowiska handlowego może żądać od zainteresowanego przedstawienia dokumentów potwierdzających prawdziwość danych zawartych we wniosku.

§ 5.

1. Wykonanie Zarządzenia powierza się Dyrektorowi Samorządowego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Łochowie.
2. Tracą moc:
1) Zarządzenie Nr 70/2017 Burmistrza Łochowa z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie ustalenia zasad dzierżawy stanowisk handlowych oraz czynszu dzierżawnego (opłaty rezerwacyjnej) na placu wyznaczonym jako miejsce do prowadzenia handlu obwoźnego przy ul. Sikorskiego w Łochowie.
2) Zarządzenie Nr 55/2014 Burmistrza Łochowa z dnia 2 lipca 2014 r. w sprawie ustalenia zasad dzierżawy stanowisk handlowych oraz czynszu dzierżawnego (opłaty rezerwacyjnej) na targowisku „Mój Rynek” w Łochowie.
3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz Łochowa

Robert Mirosław Gołaszewski

Załączniki

Powiadom znajomego