Zarządzenie nr 85/2018
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrz Łochowa |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej |
Status | obowiązujące |
ZARZĄDZENIE NR 85/2018
BURMISTRZA ŁOCHOWA
z dnia 28 listopada 2018 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej
Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2018 r. poz. 395 ze zm.) oraz Zarządzenia Burmistrza Łochowa Nr 99/2016 z dnia 30 grudnia 2016 roku - załącznik nr 8 instrukcja w sprawie inwentaryzacji aktywów i pasywów (metodami spisu z natury, uzgodnienia stanów oraz weryfikacji), zarządzam co następuje:
§ 1.
- Przeprowadzić inwentaryzację aktywów i pasywów własnych i obcych znajdujących się na terenie strzeżonym i niestrzeżonym według stanu na dzień 31 grudnia 2018 r.
- Za prawidłowe przeprowadzenie inwentaryzacji poszczególnych aktywów i pasywów odpowiedzialność ponoszą osoby wskazane w Załączniku do niniejszego Zarządzenia.
- Inwentaryzację składników aktywów i pasywów należy przeprowadzić według harmonogramu inwentaryzacji, stanowiącego załącznik do niniejszego Zarządzenia.
- Zakres obowiązków komisji inwentaryzacyjnej określi Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 2.
Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji składników majątkowych stanowiących własność Gminy w:
- Urzędzie Miejskim w Łochowie, w tym wyposażenia przekazanego przez Urząd Wojewódzki,
- Świetlicach wiejskich i terapeutycznych,
- Jednostkach OSP gminy Łochów,
- Budynkach mieszkalnych stanowiących mienie komunalne,
- Komisariacie Policji w Łochowie,
- OSP –Pogorzelec, Ostrówek, Gwizdały, Łochów- wyposażenie przekazane przez Nadleśnictwo Łochów,
- Jednostkach oświatowych,
- Samorządowym Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Łochowie (namioty handlowe),
- Świetlicach opiekuńczo-wychowawczych przy Parafiach,
- Instytucjach kultury - podpisy elektroniczne.
§ 3.
Należy przeprowadzić inwentaryzację:
a) należności, z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych, publicznoprawnych, należności od pracowników oraz osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych, należności w przypadku których nie otrzymamy zwrotu potwierdzonego salda,
b) środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych w tym środki pieniężne na lokatach, stanowiące zabezpieczenie należytego wykonania umów oraz kredyty bankowe i pożyczki.
3) w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach:
§ 4.
Termin rozpoczęcia inwentaryzacji 30 listopada 2018 roku, a termin zakończenia 15 stycznia 2019 r.
§ 5.
- Jednocześnie ww. komisja będzie sprawowała funkcję komisji inwentaryzacyjnej przez okres roku( do czasu powołania nowego składu komisji inwentaryzacyjnej).
- Arkusze spisowe Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej pobierze z Referatu finansowo-budżetowego od pracownika prowadzącego ewidencję druków ścisłego zarachowania.
§ 6.
Zespół spisowy zobowiązuje się do;
§ 7.
Powołana w §5 Komisja Inwentaryzacyjna przeprowadzi również czynności związane ze spisaniem na oddzielnych arkuszach, zniszczonych i zużytych składników majątkowych przeznaczonych do likwidacji i przekaże dane Komisji Likwidacyjnej.
- Zatwierdzone wyniki inwentaryzacji podlegają ujęciu w księgach roku obrotowego.
§ 9.
1. Do zadań Referatu finansowo- budżetowego należy:
1) Sprawdzenie, po zakończeniu spisu z natury, arkuszy spisu z natury środków trwałych. pozostałych środków trwałych, materiałów przez uprawnionego pracownika księgowości.
2) Wycena spisanych składników tj. materiałów( węgiel, miał węglowy, eko-groszek, paliwa płynne, oleje napędowe, olej opałowy).
3) Ustalenie ewentualnych różnic pomiędzy wartością (ilością) spisanych środków trwałych, pozostałych środków trwałych na dzień 31 grudnia 2018 r. a ich wartością księgową.
§ 10.
Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi i Skarbnikowi Gminy.
§ 11.
Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.
Burmistrz Łochowa