ZARZĄDZENIE NR 90/2020
BURMISTRZA ŁOCHOWA
z dnia 29 września 2020 r.
w sprawie powołania Koordynatora ds. dostępności
Na podstawie art. 31 i art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2020 r. poz. 713) oraz art. 14 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) zwanej dalej „ustawą” zarządza się, co następuje:
§ 1.
Wyznacza się Panią Annę Makowiecką do pełnienia funkcji Koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Miejskim w Łochowie, zwanym dalej „Koordynatorem”.
§ 2.
1. Do zadań Koordynatora należy w szczególności:
1) identyfikacja potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami,
2) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy,
3) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do świadczonych usług,
4) monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego w Łochowie w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
5) przedstawianie Burmistrzowi Łochowa bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań.
2. Zobowiązuje się:
1) pracowników Urzędu Miejskiego w Łochowie do udzielania niezbędnej pomocy i wsparcia Koordynatora w zakresie realizacji zadań, o których mowa w ust. 1,
2) kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Łochów do wdrożenia rozwiązań wymaganych ustawą oraz ścisłej współpracy z Koordynatorem.
§ 3.
Wykonanie zarządzenia powierza się Koordynatorowi.
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Łochowa
Robert Mirosław Gołaszewski