W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Łochowie

ul. Aleja Pokoju 75, 07-130 Łochów
tel. (25) 64 37 800
fax. (25) 64 37 880
fax. (25) 64 37 883

e-mail: kancelaria@gminalochow.pl
www: gminalochow.pl
Kod gminy TERYT: 1433053
Kod miasta TERYT: 1433054
Kod obszaru wiejskiego gminy TERYT: 1433055
Adres e-PUAP: /khdf6q646t/SkrytkaESP
Inspektor Ochrony Danych - Marek Cendrowski
e-mail: iod@gminalochow.pl
Klauzula informacyjna RODO

Zarządzenie nr 146/2024

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Burmistrza Łochowa
z dnia
w sprawie przeprowadzenia pełnej inwentaryzacji okresowej wszystkich składników aktywów i pasywów
zmienione przez 149/2024
ZARZĄDZENIE NR 146/2024
BURMISTRZA ŁOCHOWA

z dnia 18 listopada 2024 r.

w sprawie przeprowadzenia pełnej inwentaryzacji okresowej wszystkich składników aktywów i pasywów


Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z poźn. zm.) oraz załącznika nr 8 do Zarządzenia Nr 96/2019 Burmistrza Łochowa z dnia 31 grudnia 2019 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości dla budżetu gminy Łochów oraz Urzędu Miejskiego w Łochowie, zarządzam, co następuje:

§ 1. 1. Przeprowadzić inwentaryzację aktywów i pasywów własnych i obcych znajdujących się na terenie strzeżonym i niestrzeżonym według stanu na dzień 31 grudnia 2024 r.

2. Za prawidłowe przeprowadzenie inwentaryzacji poszczególnych aktywów i pasywów odpowiedzialność ponoszą osoby wskazane w załączniku do niniejszego Zarządzenia.

3. Inwentaryzację składników aktywów i pasywów należy przeprowadzić według harmonogramu inwentaryzacji, stanowiącego załącznik do niniejszego Zarządzenia.

4. Zakres obowiązków komisji inwentaryzacyjnej określi Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.

§ 2. Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji składników majątkowych stanowiących własność Urzędu Miejskiego w Łochowie będących w:

1) Urzędzie Miejskim w Łochowie (użyczonych osobom fizycznym oraz wyposażenia przekazanego przez Urząd Wojewódzki);
2) świetlicach wiejskich;
3) jednostkach OSP gminy Łochów;
4) budynkach mieszkalnych stanowiących mienie komunalne;
5) Komisariacie Policji w Łochowie;
6) OSP - Ostrówek, Pogorzelec, Gwizdały, Łochów - wyposażenie przekazane przez Nadleśnictwo Łochów;
7) jednostkach oświatowych;
8) Samorządowym Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Łochowie (cegła klinkierowa);
9) Ośrodku Wypoczynkowym Julin, Koszelanka;
10) Punkcie Konsultacyjnym;
11) budynkach stanowiących własność gminy.

§ 3. Należy przeprowadzić inwentaryzację:

1) w drodze spisu z natury:

a) środki trwałe z wyjątkiem tych do których dostęp jest utrudniony,
b) pozostałe środki trwałe (wyposażenie),
c) gotówki w kasie,
d) druki ścisłego zarachowania,
e) składniki majątkowe ujęte w ewidencji ilościowej,
f) środki trwałe dzierżawione - obce oraz pozostawione w stan likwidacji, a fizycznie nie zlikwidowane,
g) materiały (węgiel, miał, eko-groszek, paliwa płynne, oleje napędowe, olej opałowy);

2) w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów:

a) należności, z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych, publicznoprawnych, należności od pracowników oraz osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
b) środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych w tym środki pieniężne na lokatach, stanowiące zabezpieczenie należytego wykonania umów oraz kredyty bankowe i pożyczki);

3) w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach:

a) środki trwałe w budowie,
b) grunty,
c) środki trwałe do których dostęp jest utrudniony,
d) umorzenia środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
e) wartości niematerialne i prawne,
f) należności i zobowiązania publicznoprawne i sporne,
g) należności i zobowiązania wobec pracowników.

§ 4. 1. Termin rozpoczęcia inwentaryzacji metodą spisu z natury, metodą potwierdzenia sald oraz metodą w drodze weryfikacji ustala się w terminach wskazanych w załączniku do Zarządzenia.

§ 5. 1. Do przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej wyznaczam zespół spisowy w składzie:

1) Monika Bodzon - Przewodnicząca Komisji;
2) Edyta Koper - Zastępca Przewodniczącej;
3) Agnieszka Cudna - członek Komisji;
4) Dariusz Iwiński - członek Komisji;
5) Anna Szczęsna – członek Komisji;,
6) Marta Suchodolska – członek Komisji.

2. Jednocześnie ww. komisja będzie sprawowała funkcję komisji inwentaryzacyjnej przez okres roku do czasu wydania nowego Zarządzenia.

3. Spis z natury zostanie przeprowadzony przy pomocy systemu informatycznego oraz metodą tradycyjną (papierową) na uniwersalnych drukach spisu z natury.

4. Arkusze spisowe Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej pobierze z Referatu Finansowo- Budżetowego od pracownika prowadzącego ewidencję druków ścisłego zarachowania.

§ 6. Zespół spisowy zobowiązuje się do:

1) zebrania oświadczeń wstępnych i końcowych osób odpowiedzialnych materialnie za powierzone mienie;
2) rzetelnego, dokładnego, zgodnego ze stanem faktycznym spisania wszystkich składników majątkowych, (w tym obcych otrzymanych w użyczenie);
3) terminowego przeprowadzenia spisu z natury;
4) oceny stanu jakości składników majątkowych objętych spisem;
5) wyjaśnienia ewentualnych powstałych różnic i przedstawienie wniosków, co do sposobu ich rozliczenia.

§ 7. Powołana w § 5 Komisja Inwentaryzacyjna przeprowadzi czynności związane ze spisaniem na oddzielnych arkuszach:

1) środki trwałe;
2) pozostałe środki trwałe;
3) składniki majątkowe ujęte w ewidencji ilościowej;
4) zniszczone i zużyte składniki majątkowe przeznaczone do likwidacji i przekaże dane do Komisji Likwidacyjnej.

§ 8. 1. Po zakończeniu inwentaryzacji i przeprowadzeniu weryfikacji Przewodnicząca Komisji Inwentaryzacyjnej sporządzi sprawozdanie z przebiegu spisu z natury oraz protokół zakończony wnioskami w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych, a po uzyskaniu opinii Skarbnika przedłoży je do zatwierdzenia.

2. Zatwierdzone wyniki inwentaryzacji podlegają ujęciu w księgach roku obrotowego.

§ 9. Do zadań Referatu Finansowo-Budżetowego należy:
1) sprawdzenie, po zakończeniu spisu z natury, arkuszy spisu z natury środków trwałych, pozostałych środków trwałych, materiałów przez uprawnionego pracownika księgowości;
2) wycena spisanych składników tj. materiałów (węgiel, miał, eko-groszek, paliwa płynne, oleje napędowe, olej opałowy itp);
3) ustalenie ewentualnych różnic pomiędzy wartością (ilością) spisanych środków trwałych, pozostałych środków trwałych na dzień 31 grudnia 2020 r. a ich wartością księgową.

§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi i Zastępcy Skarbnika Gminy.

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Zastępca Burmistrza
wykonująca zadania i kompetencje
Burmistrza Łochowa

Małgorzata Łotarska

Załączniki

Powiadom znajomego